Είναι ξεκάθαρο. Είναι το ποστοστό των επισκεπτών ενός website οι οποίοι δεν ανοίγουν άλλες σελίδες πέρα απο αυτήν στην οποία βρέθηκαν με κάποιο τρόπο.
Αν έχεις ενεργοποιήσει τα Google Analytics σου (πραγματικά το εύχομαι!) θα το δεις σαν ένα ποσοστό.
Αν για παράδειγμα δεις οτι το bounce rate σου είναι 80% αυτο σημαίνει οτι μονο 2 στους 10 επισκέπτες σου μετά απο την landing page αποφασίζουν να ανοίξουν και άλλες σελίδες.
Όπως καταλαβαίνεις αυτό ουσιαστικά σημαίνει οτι το website σου για κάποιο λόγο δεν κρατάει τους επισκέπτες του είτε επειδή δεν είναι ξεκάθαρο περι τίνος πρόκειται, είτε επειδή δεν βρήκαν αυτό που ήθελαν είτε επειδή το Marketing απλά προσελκύει κοινό το οποίο δεν ενδιαφέρεται για αυτά που έχεις να πεις. Άρα ανεπαρκής στόχευση.
Φυσικά το bounce rate είναι λογικό να είναι ψηλο όταν καλούμε τους επισκέπτες του website μας να κάνουν μια συγκεκριμένη ενέργεια με το καλημέρα Να καλέσουν κάποιο τηλέφωνο, να συμπληρώσουν κάποια φόρμα ή τους οδηγούμε με κάποιο link εκτός του website μας.
Όπως επίσης και όταν έχουμε μια ιστοσελίδα που έχει ελάχιστο περιεχόμενο και έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Πως λοιπόν βελτιώνουμε το bounce rate μας? Όλα ξεκινούν και όλα τελειώνουν με τα Google Analytics.
Είναι απαραίτητο να μπορούμε να διαβάζουμε τα βασικά στατιστικά του website μας και να καταλαβαίνουμε τη συμπεριφορά των χρηστών μας και συγκεκριμένα τα εξής 3:
1. To δημοφιλέστερο περιεχόμενο σου.
Ποιές είναι οι σελίδες που παίρνουν τα περισσότερα views τον τελευταίο μήνα? Βγάλε έξω απο την εξίσωση σελίδες που έχεις διαφημίσει σε αυτό το διάστημα γιατί αυτο που θες να δεις είναι ποιές ειναι οι σελίδες που απο μόνοι τους επισκέπτονται οι χρήστες. Αυτή η πληροφορία θα σε βοηθήσει να καταλάβεις, ποιές είναι οι σελίδες που ο κόσμος βλέπει λιγότερο, και άρα χρειάζονται βελτίωση, ποιές σελίδες χρειάζεται να αναδειχτούν περισσότερο και τι είδους σελίδες βοηθούν τον χρήστη να μείνει περισσότερο στο website σου.
2. Oι πιο επιτυχημένες πηγές traffic.
Σε αυτό το section θα δεις απο που έρχονται οι επισκέπτες σου στο website σου. Έρχονται απο τους λογαριασμούς σου στα social media, οργανικά ή μόνο όταν διαφημίζεσαι? Απο απευθείας αναζήτηση στη Google, οπότε και εμφανίζεται κάποιο άρθρο σου ή το website soy ή μήπως απο κάποιο άλλο website που αναφέρει για σένα? Με τον τρόπο αυτόν αντιλαμβανόμαστε ποιές ενέργειες μας φέρνουν περισσότερο κόσμο, τι αποδίδει και τι οχι!
3. Οι καλύτερες λέξεις κλειδιά!
Αν μπείς στο Seach/ Organic, θα δεις ποιες είναι οι λέξεις κλειδιά οι οποίες σου φέρνουν τον περισσότερο κόσμο οργανικά. Δηλαδή ποιές είναι οι λέξεις οι φράσεις τις οποίες όταν κάποιος ψάξει στη Google, καταλήγουν στο website σου ή σε συγκεκριμένες σελίδες του. Έτσι θα καταλάβεις αν τα keywords που σε ενδιαφέρουν σαν τύπος επιχείρησης είναι σε αυτά και φυσικά ποια απο αυτά οδηγούν σε μεγαλύτερη ή μικρότερο bounce rate. Φυσικά θέλουμε οσο το δυνατόν περισσότερα σχετικα keywords τα οποία μας φέρνουν επισκέπτες που μένουν παραπάνω στο website μας. Πώς λοιπόν μπορούμε έχοντας μάθει όλα αυτά να μειώσουμε το ποστοστό εγκατάλειψης των επισκεπτών μας?
1. Χρησιμοποίησε links και banners ειδικά μέσα στις σελίδες σου που συγκεντρώνουν την μεγαλύτερη κίνηση, προκειμένου να στείλεις τον επισκέπτη σου εκεί που θές στη συνέχεια. Σε κάποιο άλλο άρθρο που είναι σχετικό, σε μια φόρμα για να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, σε μια σελίδα που περιγράφει τι ακριβώς κάνει η επιχείρησή σου και γιατι κάποιος αξίζει να τη γνωρίσει καλύτερα?
2. Μη βιαστείς να στέιλεις κάποιον σε μια σελίδα προίόντος η υπηρεσίας για να αγοράσει κάτι εκείνη τη στιγμή. Κατα 99% των περιπτώσεων ο κόσμος δεν θα αγοράσει οσο καλό και αν ειναι το website σου, γιατί δεν σε εμπιστεύεται ακόμα. Δώστου την ευκαρία να σε γνωρίσει καλύτερα, να διαβάσει κάποια περισσότερα στοιχεία για σένα και ιδανικά κράτα κάποια στοιχεία του εφόσον το επιθυμεί προκειμένου να τον εντάξεις στην επικοινωνία σου μέσω email marketing.
3. Αξιοποίησε το side bar.
Τα περισσότερα designs websites αφήνουν ελεύθερο χώρο στα πλευρικά σημεία τους, τα οποία μπορούμε να αξιοποιήσουμε προκειμένου να ανακατευθύνουμε τον επισκέτη σε ένα άλλο άθρο, στο about μας προκειμένου να μας γνωρίσει, ή ακόμα και σε κάποιο explainer βίντεο Που λέει την ιστορία μας σε ένα λεπτό.
4. Δημιούργησε καλύτερο περιεχόμενο.
Επικεντρώσου αρχικά στις σελίδες σου αυτές που έχουν μεγάλο ποστοστό εγκατάλειψης και μικρό χρόνο παραμονης, παίρνοντας ιδέες απο τις υπόλοιπες στις οποίες συμβαίνει το αντίθετο. Τι αρέσει τελικά στον επισκέπτη σου? Βάλε σαν στόχο αυτού του είδους το περιεχόμενο!
5. Τέλος ακόμα και αν δεν καταφέρεις άμεσα να μειώσεις το ποστοστό εγκατάλειψης, προσπάθησε με εργαλεία όπως το share this να ζητήσεις να σε κάνει κάποιος follow στα social media, η να γραφτεί στο newsletter σου, προκειμένου να μείνει σε επαφή με το περιεχόμενο και την επιχείρησή σου.
Αν χρειάζεσαι οποιαδήποτε βοήθεια στο να βρείς λύσεις στη δική σου περίπτωση επικοινώνησε μαζί μου εδώ.
0 Σχόλια